IL-2 Sturmovik 1946‎ > ‎Návody‎ > ‎

Pilot help

Jak mám použít zaměřovač u německých letadel (přiblížení k zaměřovači)?
U německých letadel se používá pravé oko jako "zaměřovací", proto je zaměřovač mimo osu letadla a je třeba se přepnout na pohled přes zaměřovač standardně namapovanou klávesou Shift + F1.
(týka se Jak-15 i některých typů Thunderboltů)

Jak na bombardování u letadel užívajících metrický systém?
Nejdůležitější věcí, při bombardování, je rychlý převod IAS na TAS při změně letových parametrů vlivem činnosti kohokoliv. K tomu lze použít mnoho online převodníků v uzlech nebo mílích, v kilometrech ale nikoliv, protože se metrický systém, po prohře Třetí říše, v letectví nikterak dále neprosadil. Ne malou nápomocí vám budou převodní tabulky IAS TAS pro metrický systém vhodné pro tisk.

Při zapnutí MW50 se mi zadře motor, co dělám špatně ?
Zadření motoru je způsobené vysokým plnícím tlakem při zapnutí MW50, snižte tedy plnící tlak stažením plynové páky na 70% výkonu (ve všech vyškách a režimech letu jde o 0.15 ATA méně z maxima), zapněte MW50 a poté opět přidejte jak je libo.
Při užitím MW50 pak počítejte s dřívějším přehříváním motoru, výrazným zvýšením spotřeby paliva a zhoršenou ovladatelností blízko pádových rychlostí.

Nemůžu odstartovat z letadlové lodě a z letiště, kde se narodím přímo na runway, mám plný plyn, ale letadlo je pořád na místě.
Je potřeba odjistit (odstranit) špalky. To se provádí přes nastavenou klávesu "toggle chocks" v Controls.

Kde má ukazatele paliva P-51, Mc.205, I-153 nebo He-111 ?
Popisky k palubním přístrojům naleznete v souboru /Program Files/Ubisoft/IL-2 Sturmovik 1946/Aircraft Guide.pdf

Jak se otevírá trubkový zaměřovač ?
Ctrl + D
Základní nastavení kláves naleznete v souboru /Program Files/Ubisoft/IL-2 Sturmovik 1946/Controls.pdf

Jak odstartovat a přistát s Heinkel Lerche III B-2 ?
Heinkel Lerche má 2 motory, ty je třeba startovat separátně (mate-li v nastavení obtížnosti zapnutý "Separate Engine Start") a při pokusu o start je třeba zapnout "Airbreak", která zvýší stabilitu při visu.

U F4F (FM-2) a I16 nejde zasunout a vysunout podvozek.
Informace o způsobu vysunutí a zasunutí podvozku naleznete v souboru
\Program Files\Ubisoft\IL-2 Sturmovik 1946\Aircraft Guide.pdf
Podvozek lze zasunout a vysunout manuálně a to standardně nenamapovanou klávesou v ovládání.