IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad
11. prosince 2012 byl oficiálně oznámen vznik nového studia 1C Game Studios vzniklého z partnerství mezí 1C Company a 777 Studios. Toto studio by mělo vytvořit další pokračování bojového simulátoru IL-2 Sturmovik, s podtitulem Battle of Stalingrad (Battle of Stalingrad CZ), jehož vydání se uvažuje na počátku roku 2014(od srpna 2014 early access).
Developer Diary
Výběr některých otázek s odpověďmi
(překlad von Paulus, zdroj IL-2 Sturmovik Forum →IL-2 Sturmovik →Announcements →Developer Diary)
1) Která letadla jsou plánovaná pro první vydání?
Oznámíme to v únoru. Můžeme říci, že letadel bude přinejmenším deset, a mezi nimi budou stíhačky, bitevní letouny a bombardéry Sovětského svazu a Německa.
5) Bude nový grafický engine používat DX10/11?
Ne. Jsme přesvědčeni, že DX9 je dostatečný nástroj. Dobré výsledky jen vyžadují více schopností od programátorů a umělců.
6) Kolika bitový systém bude potřeba pro běh aplikace - X32 či X64?
Tato záležitost je ještě posuzována. Nechceme se vzdát podpory 32 - bitových systémů. Provádíme průzkum, jaké procento našich potenciálních uživatelů již přešlo na 64 - bitový systém.
8) Bude projekt zaměřen na Windows 8?
Projekt bude rozhodně dobře pracovat na tomto operačním systému.
11) Otázka na ekonomickou stránku projektu. Co přesně máme očekávat, koupi jednotlivých letadel jako v ROF či normální placené doplňky jako v starém dobrém "IL-2"?
Plánujeme hybridní systém. Vytvoříme výrobkovou řadu, která může uspokojit různé skupiny hráčů s různými finančními schopnostmi a preferencemi. Letoví nadšenci simulátorům mohou koupit dodatečný obsah v online skladu. V budoucnu, jestli bude takový model úspěšný, budeme uvolňovat pravidelné dodatky, ty budou představovat jiné slavné vzdušné boje druhé světové války a budou obsahovat letadla, která se jich zúčastnila.
13) Můžeme očekávat klikatelné kokpity?
Ne. Tvoříme simulaci leteckého boje (toto zahrnuje útočící pozemní cíle). Pilot jen dostane základní systémy, natáčení vrtule, boost, výškového řízení, jiné mechanizace, zbraně atd. Procedurální výcviková pomůcka to nebude, bude to herní simulátor. Rádi bychom se vrátili do originální představy „IL-2 STURMOVIK", protože věříme, že ten byl ohromný.
14) Interaktivní kokpit se neplánuje, mám ale otázku pro objasnění: budou ovládače v kokpitu (ne jen plynová páka a knipl, ale všechny druhy přepínačů, knoflíky, atd.) animované?
Ano. Ale my nemůžeme říct, jak dalece to bude zrealizovaný.
15) Plánujete úroveň grafických kokpitů jako v základních modelech v CLOD (Spitfire/BF-109)?
Ne. To nebudete vidět. Důvody jsou jednoduché. Vytvoření jednoho takového kokpitu zabere rok, někdy více. Popularita žánru musí být fenomenální, aby takové výlohy byly ospravedlněné. Jestli nebudeme opatrní, rozpočet se vyčerpá a s tím skončí projekt. Také není příliš moudré použít více PC než je nezbytné a používat dvacet struktur, kde by bylo dostačující používat tři. Nebudeme-li opatrní se zdroji, může to mít za následek vážné výkonové problémy. Doufáme, že najdeme vyvážené řešení. Dobrý výkon s hezky vypadajícími kokpity.
24) Bude BOS k dispozici na Steam a STEAMWORKS jako CLOD?
Nepravděpodobné. Ale použijeme podobný systém z vlastního designu.
O partnerství a Battle of Stalingrad
(zdroj: IL-2 Sturmovik Forum →IL-2 Sturmovik →FAQ →About Partnership and Battle of Stalingrad)
Q. Co se stalo s vývojovým týmem CLOD a ROF ?
A. Oba týmy byly spojeny v jeden (1C Game Studios) jsou zodpovědné za budoucí vývoj BoS a RoF.
Q. Bude BoS založený na Digital Nature engine (technologii 777 Studios)?
A. Ano, Digital Nature engine a související technologie budou základem pro BoS, samozřejmě se bude muset upravit pro letadla z období druhé světové války.
Q. Proč byl vybrán Digital Nature engine místo CLOD engine ?
A. Digital Nature engine je moderní herní engine, který byl vyvinut za několik let a pohání RoF s vynikajícími výsledky. Vedle toho je relativně bez chyb a dobře funguje, má pokročilou fyziku, realistický letový model, progresivní poškození, komplexní balistiku, detailní model prostředí, podrobné modelování terénu a vynikající vykreslování grafiky. Nade vše je více modulární a flexibilní než CLOD engine. Může podporovat různé typy hráčských vehiklů od tanků až po obrovské roboty. Použití Digital Nature engine poskytne uživatelům dobře fungující produkt, který může být uveden na trh poměrně rychle
Q. Bude BoS klasifikováno jako MMO?
A. Ne. BoS bude zahrnovat SP a MP.
Q. Bude se BoS instalovat přes CLOD, jak slíbilo předchozí vedení?
A. Ne. BoS bude založeno na zcela jiném engine a půjde o kompletně odlišnou produktovou řadu. (poznámka IL-2 Sturmovik CZ: instalace přes CLOD byla původně oznámena pro Battle of Moscow)